התינוק בריא,
במשקל מינימאלי של כ- 2.5 ק"ג
ובמידה שיש צהבת, מתחילה מגמת שיפור (ירידה של ריכוזי הבילירובין בדם).
עפ"י ההלכה, ברית המילה מתקיימת בכל יום מימות השנה, כולל ביום הכיפורים.
קיימים מצבים בהם ברית לא תתבצע בשבת או בחג:
קיימים גם מצבים אחרים נדירים בהם הברית לא תתבצע בשבת או בחג.
ניתן לקיים את ברית המילה גם ללא מניין, אך עדיף לקיים אותה בנוכחות מניין.
רצוי להאכיל את התינוק עד כשעה לפני הברית. ניתן להאכיל אותו מיד לאחריה.
בשנים האחרונות אני חובש את האיבר בתחבושת מיוחדת המשמשת בחדרי הניתוח במיגוון רחב מאד של ניתוחים כגון ניתוחי מח, חזה, בטן, צוואר.
לתחבושת זו יתרונות נכבדים על פני התחבושות האחרות:
לכן, מיד לאחר הברית אני מסיר את החבישה הראשונית, מתבונן בברית, מוודא שהיא נעשתה כראוי ומניח את החבישה המיוחדת.
כאמור, החבישה תתפורר מאליה, באמבטיה הראשונה או במהלך הימים הראשונים שאחרי הברית. לכן, אין צורך לבוא לביקורת נוספת.
יותר מכך, בימים הראשונים שאחרי הברית לא ניתן יהיה לראות את אזור הברית בשל שאריות חבישה.
מאידך, ברור שאם הורים ירצו להביא את התינוק לביקורת אשמח לקבל אותם לבדיקה.
מנסיוני לאורך השנים בהן אני משתמש התחבושת הזו רק 5 משפחות העדיפו להגיע לביקורת.
אני משתמש ב- 4 שיטות במקביל:
מתן אקמול החל מלפני הברית, ולפי הצורך עד למשך כיממה אחריה
EMLA (שמות נוספים CAINE-DUO, PRILIDAN) כשעה וחצי לפני הברית
גאזה ספוגה במי סוכר על הלשון מס' דקות לפני הברית.
חבישה ספוגה בחומר הרדמה מקומית על אזור הברית מיד לאחר החתך. החבישה מהווה "מאגר" של חומר הרדמה מקומית למשך השעות הראשונות.
יש רופאים המזריקים חומר הרדמה מקומית סמוך לבסיס האיבר. איני משתמש בהזרקת חומרים אלו מחוץ לבית החולים מחשש לתופעות לוואי (נדירות אבל מסוכנות) בהעדר אמצעי טיפול נאותים אם תופעות הלוואי מתרחשות, בשל הכאב הכרוך בהזרקה עצמה ומסיבות הלכתיות.
פעמים רבות ההזרקה נעשית ללא נוכחות הקהל. לכן הקהל המשתומם מ"ברית ללא כאב" אינו ער לבכי המלווה את ההזרקה פעמים רבות. משחת EMLA עשויה להקטין במידת מה את הכאב הנובע מההזרקה, אבל עקר הכאב נותר היות שהוא נובע מתחושת לחץ הנוצר ע"י ההזרקה ומתחושת צריבה שאותן המשחה אינה מונעת. זאת ועוד, לא אחת התינוק בוכה מאד כחצי שעה לאחר ההזרקה; הסיבה לבכי אינה ברורה, ויש החושבים כי נגרם בשל השפעות של חומר ההרדמה המקומית על המוח של התינוק.
ברית מילה נעשית ביום השמיני לחיי הרך הנולד, בימות החול, שבתות וחגים. לדוגמא, תינוק שנולד ביום רביעי לפני שקיעת החמה יימול ביום רביעי הבא. תינוק שנולד בלילה שבין יום רביעי לחמישי (נחשב יום חמישי) יימול ביום חמישי הבא.
תינוק שנולד בזמן בין השמשות (במהלך כרבע שעה לאחר שקיעת החמה) יימול כאילו נולד בלילה, לדוגמא: נולד בבין השמשות שבין יום רביעי לחמישי – ימול ביום חמישי.
שונה המצב בתינוק שנולד בבין השמשות שבין שישי לשבת, שאז הברית נדחית ליום ראשון. שונה גם המצב אם התינוק נולד בבין השמשות, וביום השמיני ללידתו חל חג. לדוגמא: נולד בבין השמשות שבין יום שלישי לרביעי ובשבוע אח"כ חל חג ביום רביעי – הברית לא תתקיים בחג אלא תידחה ליום חמישי.
ברית מילה נעשית תמיד ביום, מזריחת החמה (ובמקרי דחק, החל מהנץ השחר) ועד שקיעתה.